Det kan virke uoverskueligt, at skulle i gang med Google AdWords, men i denne artikel, vil der være gode råd for dig, der er helt grøn på dette spændende område, hvor du kan markedsfører din virksomhed eller dig selv.

Annoncering via Google AdWords og dermed have annoncer på specifikke søgeord rettet mod din målgruppe, kan være ekstremt effektivt og med til at øge dit salg af produkter eller ydelser. Du vil nemlig komme frem både øverst og i højre side af søgeresultaterne, så du kan få fat i dine kunder og det de søger efter eller det du sælger.

google adwords for begyndereDet er vigtigt, at du får sat dine annoncer rigtig op, så du kan blive fundet på de rigtige søgeord, da du ellers hurtigt kan komme til, at bruge rigtig mange penge uden at få noget afkast. Når du er grøn på dette område, bør du derfor have et sat et månedligt budget, så du ikke bare bruger løs af dine penge. Du kan ligeledes også sætte et budget pr. dag, så dine annoncer kun bliver vist i søgeresultaterne indtil dine penge er opbrugt. Efter et par måneder når du er kommet godt ind i Google AdWords, kan du herefter begynde at skrue op for din markedsføring via AdWords-reklamer, hvis du føler og kan se, at det har øget dit salg af produkter eller dine ydelser.

Du skal nok ikke regne med, at der sker særlig meget den første måned, da det tager noget tid før, at du har noget data, så du kan optimere dine Google AdWords annoncer efter, at de er opsat korrekt.

Synes du stadig, at det virker uoverskueligt og har brug for yderligere hjælp, så fortvivl ej. Der findes nemlig flere gode danske bøger skrevet specifikt til folk, der er helt nybegyndere inden for Google AdWords. Blandt dem er min egen gratis e-bog om AdWords som du får ved tilmelding til mit nyhedsbrev .

Den guider dig igennem alt fra hele opsætningen af dine kampagner til hvordan du optimerer dem på den bedste måde, så du får det største afkast i din webshop. Selvom den til folk med en webshop, kan den stadig anbefales til dig, der ønsker at markedsfører dig selv eller dine ydelser, da den giver et helt særligt indblik i alt du skal have styr på fra start af og i et tempo, hvor alle kan følge med. Du finder ikke en bedre bog på dansk, der kan give dig et bedre indblik i Google AdWords og hvordan det hele fungere.

Artiklen blev leveret af Anton Hoelstad – specialist i Google AdWords